måndag 2 augusti 2010

The Best First Horse Show Ever!!

Efter en mycket lyckad helg i Iowa slutade jag och Flash FEMMA!! Japp, en fin stor rosa rosett och ett seger varv blev det i slutet.. Jag har den absolut bästa hästen någonsin, han är grym! Självklart så gick inte hela helgen som en dans på rosor! Först var det dressyr på lördag morgon, upp tidigt och iväg. Sjukt nervös inför dressyren då jag bara har haft dåliga erfarenheter av detta.. men trots att vi nästan flög ner i diket precis innan jag skall in på banan för att en häst skenade iväg och jag är otroligt stel i hela mig så lyckades vi ta oss runt och hamna på en 8:de plats, vackert!

3 timmar senare är det dags för fälttävlan. På med dem blå gula färgerna, får ju representera sverige lite faktiskt med att tejpade fast lite blå tejp runt benskydden och ta på mig en gul tröja, klart! Stil är inget vi riktigt går in för 100%.. det är bara loosers som klär upp sig och vi är Vinnare! I alla fall, var mindre nervös för fältet, fick gått banan x antal gånger med Jim som printa in och var väldigt duktig med att tala om hur och vad jag skulle göra då detta var min absolut första fälttävlan någonsin!! Banan var faktiskt rätt svår, även Jim tyckte detta då han normalt tävlar i de högre klasserna! "hur hoppar jag det här hindret" känsla var det! Men utan problem gick vi nollade runt kom in 6 sec försent dock plus att jag nästan flög av halvvägs genom banan såklart och var i stort sett död i slutet så gick det galant..

Efter några timmar så var det Ethans tur att göra fältet och vad tror ni ungen gör?! Hitta vilse såklart! Han missade tydligen svängen till start boxen och fortsatte förbi den istället i typ 2km tills han inser att det är nog fel väg och går tillbaka.. ute på fältet sitter vi och väntar oroligt på att han ska dyka upp. Jim springer till domaren och får syn på Ethan och ropar dit honom. springer upp för backen tillbaka och Ethan är nu redo att inta start boxen.. Stackars ponnyn fick sig en redig uppvärmning. Men väldigt starkt av Ethan att bara be om 2 min så Cocoa kunde få pusta ut lite innan... Detta gjorde då att Ethan vann Sportmanship priset för hela tävlingen!! Grymt coolt! Inte nog med, den fantastiska ponnyn gick nollad och hoppade hur fint som helst! Ethan slutade på 9:de plats!

Dagen efter var det dags för Stadium hoppningen, lite mer erfarenhet hade jag där.. Självklart fick jag stressa att ta på alla grejer tappade tiden där ett tag, flum dum som jag kan vara.. märker inte alls att min ena stövel är sönder i blixt låset förrän jag är halvvägs till banan.. Slutar med att Jim får tag i en tejprulle och börjar tejpa runt min stövel, så jag fick mer stöd.. Som sagt, stil.. vad är det? Hoppade hyffsat ok, gick nollad iaf och hamnade på en 5:e plats!! Mycket stolt ryttare var jag efter en kanon bra helg!! Hade en sjukt kul helg och framför oss väntar ytterligare 2 tävlingar. Förhoppningsvis kommer det gå ännu bättre nu när jag vet vad som förväntas :) Men kan inte vara mer en super nöjd! We are the Champions!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar